نزلاء حجز قسم العجوزة يستقبلن برديس وشاكيرا بأغانى “الكمون” و”يا واد يا تقيل”

By أمير عكاشة / Published on الخميس, 23 يوليو 2015 20:24 مساءً / التعليقات على نزلاء حجز قسم العجوزة يستقبلن برديس وشاكيرا بأغانى “الكمون” و”يا واد يا تقيل” مغلقة

“على أغنية يا حلوة يا بلحة يا مقمعة شرفت بالأربعة” وأغنية “الفلفل والكمون” و”يا واد يا تقيل”، استقبلت المحتجزات داخل حجز النساء بقسم العجوزة كلا من المطربة شاكيرا والراقصة برديس بعد قرار حبسهما 4 أيام على ذمة التحقيقات بتهمة التحريض على الفسق.

برديس دخلت فى نوبة من البكاء بمجرد دخولها للحجز والتفاف السجينات حولها، ورفضت الأكل والمشروبات، وظلت تردد مش عايزة أتحبس زى الفولى.. أنا ما عملتش حاجة دا لبسى حلو ومحترم وعمرى ما خليت راجل قرب منى”.

ودخلت برديس فى مشادات كلامية مع عدد من السجينات بسبب إصرارهن على الحديث معها وسط رفض تام منها بالتحدث مع أحد، وحرصت على الجلوس فى ركن الحجز بمفردها بعيداً عن شاكيرا التى تم حبسها برفقتها، وبدأت تظهر على وجهها علامات القلق والتوتر وعرضت عليها بعض السجينات السجائر إلا أنها رفضت وصرخت فيهم: “قلت لكم سيبونى فى حالى.. كفاية اللى أنا فيه”. وعلى العكس من برديس ظهرت شاكيرا متماسكة إلى حد ما، ورددت العديد من العبارات أبرزها: “أنا مش بمشى بطال لا سمح الله .. أنا مش عارفه قبضوا عليا ليه.. طيب يروحوا يمسكوا اللى بيعملوا أفلام عريانة.. أحنا معملناش حاجة”، والتفت السجينات حول شاكيرا ورددن أغانى الكمون وبعض الأغانى الأخرى، وحدثت اشتباكات بين الطرفين، وترددت المتهمات على حمام الحجز أكثر من مرة فى وقت قليل.